Pocący się silnik

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pocący się silnik

Post autor: kostek_ja » sob mar 24, 2012 23:40

Ostatnio spotkała mnie nie miła niespodzianka kiedy po podniesieniu eMki okazało się iż silnik się poci. Wyglądało to jakby problem był w tylnej części uszczelki miski, albo uszczelniaczu wału korbowego. Mechanicy stwierdzili że to jednak uszczelniacz wału. Zacząłem się przygotowywać do jednak dosyć poważnej operacji. Przeglądałem TIS, kompletowałem części. Ponadto martwiłem się czy problem nie leży w oleju, albo że z moim silnikiem jednak Inschape coś zakombinował.

Na szczęście w miedzy czasie przeglądałem ofertę Turner Motorsport i natknąłem się na informację iż właśnie takie objawy jak u mnie są z reguły spowodowane zaworkiem który reguluje ciśnienie w skrzyni korbowej, a dokładnie jego O-ringiem który nie jest odporny na bieg czasu, a że mój silnik mógł trochę przeleżeć w magazynie BMW pasowało idealnie.

Kupiłem zaworek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ustawiłem eMkę na kobyłki, zdjąłem płyty pod silnikiem i go zlokalizowałem. Ewidentnie to z niego ciekło:
Obrazek
Owy zaworek znajduje się niemalże przy samej skrzyni biegów, gdzieś na środku bloku jeżeli chodzi o wysokość. Wiem że na zdjęciu prawie nic nie widać, ale kolektory strasznie utrudniają dostęp.

Zaworek dokręcamy momentem 20Nm :-)

Awatar użytkownika
premier
Posty: 82
Rejestracja: czw gru 10, 2009 13:01
Lokalizacja: Pomorze

Re: Pocący się silnik

Post autor: premier » ndz mar 25, 2012 00:03

wymienilem to 2 tyg temu... :) ...

zastanawiam sie czy nie idzie dobrac samego oringu, w starym zaworku, tak zeby miec jeden w zapasie na przyszlosc ... mialem sie temu przyjzec i zapomnialem... w wolnej chwili sprawdze..
czesc nr 10 Obrazek

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... ing_parts/

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pocący się silnik

Post autor: kostek_ja » ndz mar 25, 2012 00:24

No tak, zapomniałem o schemacie :)

Też myślałem nad samym oringiem, ale ten zaworek nie jest drogi, a jest dosyć ważny więc może i lepiej wymieniać cały :)

Awatar użytkownika
wania
Posty: 953
Rejestracja: śr paź 22, 2008 20:16
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pocący się silnik

Post autor: wania » ndz mar 25, 2012 00:28


Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pocący się silnik

Post autor: kostek_ja » ndz mar 25, 2012 00:37

Pamiętałem że był podobny temat w jakimś innym silniku, ale jakoś nie skojarzyłem tego z S54 :)

Tym bardziej że w TISie w tabeli w której znalazłem moment dokręcania tego zaworka wyglądało jakby był tylko do S54.

Zgadzam się ze skalą PITA (pain in the ass). Gdyby tylko był tam sześciokątny łepek byłoby dużo prościej :-)

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Pocący się silnik

Post autor: Oleg » pn mar 26, 2012 19:41

premier pisze:wymienilem to 2 tyg temu... :) ...

zastanawiam sie czy nie idzie dobrac samego oringu, w starym zaworku, tak zeby miec jeden w zapasie na przyszlosc ... mialem sie temu przyjzec i zapomnialem... w wolnej chwili sprawdze..
czesc nr 10 Obrazek

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... ing_parts/
Ale DIY zapomniałeś napisac ;) wymieniales te śruby z dolnej rozporki (12 sztuk)?

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Pocący się silnik

Post autor: Lassie » czw maja 03, 2012 17:21

Tak a'propos, to wychodzi (jeśli wierzyć, że są to te same ringi używane przy chłodnicy oleju), że jest to o-ring 13,4 x 1,78, czyli zwykły 13 x 2 FKM (viton) powinien być ok - nie ma sensu kupować zawór za ponad 100 PLN dla uszczelki za 20 groszy (a i tak oryginalnie wykonanej z gównianego nitrylu) :)

Jutro będę dobierał - w razie czego dam znać.

Aha, @Kostek - ciężko się tam dostać? Używałeś łamanej grzechotki etc.?

PS. @Oleg, ASO sobie życzy, uwaga ponad 12 PLN (!!!) za śrubę!!! LOL! :D Wiem z 1-szej ręki, że jak robią coś, co wymaga zdjęcia osłony, to na 99% ich (śrub) nie wymieniają (i również na 99% jestem przekonany, że nie "bawią" się w żadne dokręcanie 59 Nm + 90 st. (co jest oczywiście karygodne (przynajmniej sam brak stosowania się do wytycznych dot. odp. siły dokręcenia)).

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pocący się silnik

Post autor: kostek_ja » pt maja 04, 2012 01:11

Ciężko dobrać odpowiedni zestaw końcówek szczególnie jeżeli chcemy podejść większym kluczem dynamometrycznym, ale nie musiałem żadnych łamanych przejściówek stosować. Dostęp ogólnie bardzo ciężki a fakt iż główka jest na klucz płaski mocno utrudnia sprawę.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Pocący się silnik

Post autor: Oleg » pt maja 04, 2012 12:17

Lassie pisze:Tak a'propos, to wychodzi (jeśli wierzyć, że są to te same ringi używane przy chłodnicy oleju), że jest to o-ring 13,4 x 1,78, czyli zwykły 13 x 2 FKM (viton) powinien być ok - nie ma sensu kupować zawór za ponad 100 PLN dla uszczelki za 20 groszy (a i tak oryginalnie wykonanej z gównianego nitrylu) :)


PS. @Oleg, ASO sobie życzy, uwaga ponad 12 PLN (!!!) za śrubę!!! LOL! :D Wiem z 1-szej ręki, że jak robią coś, co wymaga zdjęcia osłony, to na 99% ich (śrub) nie wymieniają (i również na 99% jestem przekonany, że nie "bawią" się w żadne dokręcanie 59 Nm + 90 st. (co jest oczywiście karygodne (przynajmniej sam brak stosowania się do wytycznych dot. odp. siły dokręcenia)).
Lassie, jestem po wymianie tego zaworka(szczegóły z tej "operacji" w mojej galerii). O-ring z chłodnicy oleju, o którym piszesz pasuje na 100%, nie jestem jednak pewien czy jest to ten sam o-ring, któy jest w zestawie z nowym zaworkiem. W kwestii śrub to masz rację, po pierwsze: w ASO przy zdejmowaniu dolnego wzmocnienia nikt tych śrub nie wymienia(info potwierdzone podczas wizyty w ASO) w momencie, gdy pada stwierdzenie, że trzeba je wymienić, pracownicy ASO bardzo dziwnie na Ciebie patrzą. Podobnie jest z dokręcaniem odpowiednim kątem i momentem. NIKT tego nie robi, zarówno w ASO jak i warsztatach specjalizujących się w BMW. Jak wyjąłem wydrukowane fragmenty TIS'u z odpowiednimi momentami dokręcania, wszystkich śrub, to myślałem, że mnie tam ukamieniują żywcem. Jeżeli chodzi o dokręcenie zaworka odpowiednim momentem to w ASO twierdzą, że "się nie da" bo nie ma tam podejścia kluczem dynamometrycznym. Przypominam, że kostek zrobił to jak auto stało na kobyłkach. Wnioski nasuwają się sama, ale było już o tym milion razy.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Broddi
Posty: 209
Rejestracja: czw maja 15, 2008 09:23
Lokalizacja: TSA

Re: Pocący się silnik

Post autor: Broddi » pt maja 04, 2012 21:39

Małe pytanko, czy można wymienić sam oring 17222245358 :?: ,
czy może ten zaworek tez jest winien wycieku (przepuszcza, źle odbija) :?:
Sprzedam: Splitery carbon do m3 e9x

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: Pocący się silnik

Post autor: Oleg » pt maja 04, 2012 21:51

To kwestia oringu, zaworek sie nie psuje.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pocący się silnik

Post autor: kostek_ja » sob maja 05, 2012 00:19

W teorii oczywiście może się i ten zaworek zepsuć, ale jest tak prosty że przy wieku tych samochodów to chyba tylko teoria. Na pewno bardziej się opłaca zacząć od o-ringu.

MisiekLublin
Posty: 76
Rejestracja: wt maja 11, 2010 11:35
Auto: M3 e46 M5 e39
Lokalizacja: Lublin

Re: Pocący się silnik

Post autor: MisiekLublin » śr lip 04, 2012 17:04

Koledzy możecie napisać jakim momentem dokręca się poszczególne śruby dolnego wzmocnienia ? Z góry dziękuję ;)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pocący się silnik

Post autor: kostek_ja » śr lip 04, 2012 18:43

Najpierw momentem 59Nm potem kątem 90 stopni

ODPOWIEDZ